Tento seminář bezprostředně navazoval na diskuse, které probíhaly předešlý rok v květnu v Delfách a týkaly se vyučování dějepisu a evropského vědomí. Symposium také navazovalo a reprezentovalo Deklaraci hlav států a vlád členských států Rady Evropy ve Vídni z roku 1993 a zároveň bylo příspěvkem evropské mládežnické kampaně proti rasismu, xenofobii, antisemitismu a intoleranci.
Učitelé se dohodli, že by bylo velmi užitečné stanovit určitá kritéria výuky týkající se nově otevřených problémů a zařadit je do kurikula a učebnic jako pomoc při zefektivnění výuky vzhledem k novým potřebám studentů.
V závěru ovšem stanovili několik velmi důležitých otázek, které by si před tvorbou těchto kritérií měli všichni zúčastnění položit vzhledem k tomu, zda vůbec kurikula zohledňují základní parametry pro tvorbu takovýchto kritérií. Zároveň se shodli, že je na každém ministerstvu, vzdělávací instituci a učitelích, aby zodpovědně přistupovali k těmto v podstatě znovu otevíraným problémům společnosti (jako je právě demokracie, rasismus, xenofobie, intolerance atd.) a vyvarovali se a chránili se proti jakékoliv politické manipulaci.
Otázky vytvořené na základě diskusí o tvorbě kritérií, týkající se nově otevřených problémů společnosti:
Rejstřík |
Předchozí |
Následující |